İnternette Alışveriş Yapanlar İçin Büyük Fırsat! Tazminat Alma Şansı!

İnternet alışverişlerinde karşılaşılan ayıplı ürünlerde tüketicilerin hakları nelerdir? Uzman, mal iadesi ve hakların güvence altına alınması için tüketicileri sözleşmeleri dikkatlice incelemeye davet etti.

İnternette Alışveriş Yapanlar İçin Büyük Fırsat! Tazminat Alma Şansı!

Hukukçu Mücahid Küçük, çevrimiçi alışverişlerin mesafeli sözleşmeler kapsamında olduğunu belirterek; "Tüketicilerin alışveriş yapmadan önce sözleşme maddelerine dikkat etmesi önemli" şeklinde konuştu.

Çevrimiçi satış platformlarının üstlendiği sorumlulukların kritik olduğunu vurgulayan Mücahid Küçük, "Eğer internetteki alışveriş sitelerinin sorumlulukları üzerinde duracak olursak, satış platformlarının üstlendiği misyon oldukça incelenmelidir. Şayet bu platformlar, ödeme alma işlemini gerçekleştirip, aynı zamanda ürünlerin teslimatı ile ilgili süreci de kendileri yönetiyorlarsa, bu durumda online satış sitelerinin sorumluluğu gündeme gelmektedir. Günümüzde üretici firmalar, ürünlerini internet üzerinden sağladıkları için, Yargıtay daha önce verdiği bir kararla, bu sitelerin artık yalnızca aracılık yapmakla kalmadığını, aynı zamanda sağlayıcı olarak sorumlu olabilecekleri yönünde bir hüküm getirmiştir" dedi.

Küçük, sözleşmedeki kavramların önemine işaret ederek, "Tüketicilerin özellikle mesafeli sözleşmelere dair ilk olarak ayıplı ürünlerin iadesi ve cayma haklarına dikkat etmesi gerektiğini unutmamaları gerekiyor. Elde edilen hakları kullanmayacaklarsa, ayıplı ürünler ile ilgili fiyat indirimi veya ücretsiz onarım gibi haklarının da bulunduğunu göz ardı etmemelidirler" açıklamasında bulundu.