Temu'da Büyük Düşüş! Reklamlar Durduruldu, Kullanıcı Sayısı Drama Yaşadı
Çin merkezli alışveriş devi sıkıntılı bir dönem yaşıyor. ABD pazarında büyümeyi hedefleyen Temu, Amazon'u geride bırakma arzusu ile Amerikan tedarikçileri tarafından kabul edilmedi.

Donald Trump'ın Çin'den yapılan ithalat üzerindeki sıkı tedbirleri sonrasında, Temu'nun çevrimiçi perakende işini yeniden şekillendirmek için Amerikan tedarikçileri arayışındaki çabaları, Amazon'un e-ticaret alanındaki baskın konumu nedeniyle zorluklardan etkilendi.

Çinli PDD Holdings'e ait çevrimiçi perakende platformu, son görüşmelere aşina iki kaynak tarafından yapılan açıklamalara göre, ABD merkezli markaların Amazon'da sunduğu fiyatların altında teklif verme konusunda uyarıldı. Büyük bir üçüncü taraf satıcıdan bir yönetici, “Onlara benzer ürünlerle Amazon’u geride bırakamayacaklarını, ürünlerin daha belirgin bir şekilde farklı olması gerektiğini aktardık.” dedi.

Bu görüşmeler, Trump yönetiminin, gümrük vergisi ödemeden doğrudan Çin'den uygun fiyatlı ürünlerin ithaline olanak tanıyan minimis muafiyetini kaldırmasının ardından, Temu'nun iş modelini yeniden gözden geçirme çabası için bir engel teşkil etti.

Pazar analiz firması Sensor Tower'a göre, Temu'nun faaliyetleri, gümrük vergisi değişikliklerinden sonra büyük bir duraksama sürecine girdi. Ülke genelindeki aktif kullanıcı sayısı, Mart ile Temmuz ortası arasında yüzde 54 oranında bir düşüşle 37 milyon seviyesine geriledi.

1.4 MİLYAR DOLARLIK REKLAM YETERSİZ KALDI
Uzmanlar, kullanıcı sayısındaki azalışın şirketin ABD'deki reklam bütçesini dondurma kararından kaynaklandığını vurguladı. Bu durum, etkileşimde büyük bir düşüşe yol açtı. Temu, Haziran sonu itibarıyla reklamlara yeniden başladı.

Morgan Stanley’nin verilerine göre, Temu, geçen yıl Facebook ve Instagram'da reklamlara yaklaşık 1.4 milyar dolar harcamış durumda.

Çinli perakendeci, Amazon ve diğer büyük ABD'li rakipleriyle başa çıkma çabası içerisinde, batı pazarlarına yönelik stratejisini değiştirme yaparken reklam harcamalarını durdurma kararı aldı.

Bir üçüncü taraf satıcı yöneticisi, Temu’nun satış platformunda yer almak isteyen satıcılara daha düşük komisyonlar gibi teşvikler sunduğunu belirtti. Ancak aynı kişi, Çinli firmaya Amazon'un daha uygun fiyatlarla rekabet edeceği uyarısında bulunduklarını da ekledi.

Amazon ile satıcılar arasındaki anlaşmaları müzakere eden danışman Martin Heubel, “PDD, pazar payını artırma hedefiyle önümüzdeki beş yıl boyunca her yıl milyarlarca dolar kaybetmeyi kabul etmedikçe daha akılcı adımlar atmak durumunda kalacak.” ifadelerini kullandı.